Geachte lezer,

Dit is alweer de 22e jaargang van SERVICE Magazine. Dat dit magazine al haar 22e jaargang in mag gaan heeft het te danken aan de vele auteurs en redactieleden die hier veel tijd en moeite in steken. Namens de redactie wil ik deze mensen, in het bijzonder de redactie van afgelopen jaargang en mijn voorgangster Nena Rood, bijzonder bedanken voor het creëren van dit mooie platform.

Het jaar dat we achter ons laten is een jaar waarin SERVICE veel interessante en leerzame excursies heeft gehad. Zo zijn wij tijdens de jaarlijkse studiereis afgereisd naar Dubai en Abu Dhabi en zijn er drie magazines gepubliceerd waarin grondposities, de tijdelijke toekomst en interactie als thema centraal stonden. Al deze activiteiten hebben eraan bijgedragen dat we een vernieuwde groep actieve leden in kunnen zetten om dit huidige jaar opnieuw tot een succesvol jaar te brengen.

Een jaar waarin we activiteiten voor de verschillende leden en betrokkenen gaan organiseren. Zo is er voor de tweede maal een alumniborrel gehouden en zijn we afgereisd naar Frankfurt voor de jaarlijkse business trip. Deze activiteiten, maar ook de doelen van het nieuwe bestuur van SERVICE studievereniging, worden door onze huidige voorzitter Willem van Laarhoven toegelicht in de rubriek SERVICE Actief. Zoals al vermeld, mogen wij als SERVICE bestuur ons rijk rekenen met het grote aantal actieve leden dat ons wil ondersteunen bij de werkzaamheden van SERVICE. Een belangrijk onderdeel van deze werkzaamheden is het publiceren van dit magazine, dit wordt gedaan door een redactie die ik graag aan u wil voorstellen. Bas Ebbers, Erwin Rebel, Martha Hensbergen en Rik Verwaest zullen mij dit jaar bijstaan bij het uitvoeren van de redactionele taken voor dit magazine.

In het nummer dat voor u ligt staan vastgoedbeleggingen centraal. De vastgoedwereld kruipt, net als andere sectoren in Nederland, langzaam uit de crisis. De beleggingsmarkt heeft het zwaar gehad de afgelopen jaren, waardoor binnen deze markt veranderingen hebben plaatsgevonden. In dit nummer wordt de vastgoedbeleggingsmarkt vanuit verschillende perspectieven belicht. Een verdere inleiding in de verschillende artikelen kunt u in de introductie van het thema vinden.

Tot slot wil ik u graag voorstellen aan een rubriek die haar herintrede doet in dit nummer. Na een aantal succesvolle jaren hebben we afscheid genomen van de rubriek ‘Where innovation starts!?’ en keren we terug naar een oude bekende, namelijk: ‘Vastgoed in het buitenland’. In de eerste editie zal Ruben Langbroek zijn visie over en ervaring met de Aziatische vastgoedmarkt delen.

Ik wens u namens de redactie heel veel leesplezier en alvast een prettige kerst en een gelukkig 2015!

Redactie 2014-2015

Stephan Kerperien