Waardering en prestatie in relatie.

  • Author:
  • Year: 2011 en eerder

Een klantgerichte werkwijze is een belangrijk speerpunt om de te beheren objecten, in dit geval woningcomplexen, ‘goed in de markt’ te houden. Vanuit een klantgerichte werkwijze wordt gezocht naar een zo optimaal mogelijke afstemming tussen vraag en aanbod. Hiertoe is onder andere gedegen kennis van dat aanbod nodig. In dit onderzoek staat de ontwikkeling van een prestatiemeting, als onderdeel van deze kennisverwerving, centraal. Deze prestatiemeting bestaat uit een lijst van aspecten die een bepaald prestatieniveau meten. Uitgangspunt in dit onderzoek is dat deze prestatiemeting uit aspecten bestaat die de woonconsument belangrijk vindt. De aspecten worden bepaald aan de hand van een statistische analyse van satisfactiegegevens, afkomstig uit woningmarktonderzoeken van Stichting Interface. Hierbij wordt, binnen de woonsituatie, alleen gekeken naar aspecten op het niveau van de woning en de woonvorm. De woonomgeving wordt buiten beschouwing gelaten. Tevens wordt als voorwaarde gesteld dat de prestatiemeting het karakter van een ‘Quick Scan’ moet hebben. Hiertoe worden de in de analyse geselecteerde aspecten getoetst op meetbaarheid en beschikbaarheid.