Marktonderzoek voor binnenstedelijke (her)ontwikkeling

  • Author:
  • Year: 2011 en eerder

Een studie naar bepalende factoren voor (woning)marktonderzoek ten behoeve van het optimaal markt- en consumentgericht ontwikkelen in binnensteden. Een marktonderzoek wordt uitgevoerd door een makelaar en/ of adviesbureau. Ontwikkelaars hebben voor het ontwikkelen van een project behoefte aan concrete informatie over aantallen, prijzen en doelgroepen. Deze behoefte heeft er toe geleid om te kiezen voor een mogelijk te ontwikkelen programma als resultaat van het marktonderzoek. De focus van het marktonderzoek zal tevens verschoven worden naar het moment waarvoor de informatie over de marktsituatie benodigd is: het moment van verkoop/ verhuur. Centraal in dit onderzoek staat het voor een binnenstedelijke (her)ontwikkelingslocatie optimaliseren en de wijze waarop marktonderzoek kan worden gedaan inzichtelijk maken en het op basis van die gegevens realiseren van een (dynamisch) model of methode waarmee een uitspraak kan worden gedaan over het mogelijk, optimaal te ontwikkelen programma op het moment van verkoop/ verhuur.