Corporate branding en Real-Estate

  • Author:
  • Year: 2011 en eerder

Het principe van ‘branding’ is geënt op het creëren van een uitgesproken en specifieke identiteit van uiteenlopende zaken om te komen tot een verbeterde concurrentiepositie. Bij bedrijven is ‘corporate branding’ reeds een veelvoorkomend begrip; door de gehele organisatie en bedrijfsidentiteit deel uit te laten maken van de marketingstrategieën voor de dienst of het product wordt de marktpositie uniek en dus sterk. De corporate brand is de boodschap die het bedrijf wil uitdragen ten aanzien van haar product of dienst en behoeft toepassing door het gehele bedrijf. Zo ook door Corporate Real Estate (CRE). De inzet van CRE is wellicht een krachtig middel als onderdeel van corporate branding, maar de precieze toepassing van CRE is hierbij (nog) niet inzichtelijk. Verdieping in de effecten van CRE op de corporate brand is noodzakelijk om te komen tot de doelstelling van dit onderzoek: Het vaststellen van de aspecten van Corporate Real Estate die kunnen bijdragen aan het versterken van corporate branding van bedrijven om op basis daarvan meer inzicht te krijgen in een strategische positionering van Corporate Real Estate voor Corporate Real Estate managers.